Torofy Blog

Depression and Heart Disease

“House of Pain” in HD – Faster Pussycat 5/14/11 M3 Festival in Columbia, MD


We got a short set tonight …or today This morning Just wanna thank ya’ll for coming out I keep breaking my fucking cigarette Good morning (undecipherable) It’s a little past supper time I’m still out on the front porch
Sittin’ on my behind, waiting for you Wondering if everything was all right Momma said come in boy don’t waste your time
I said I got time, he’ll be here soon I was five years old and talkin to myself Where were you? Where’d ya go?
Daddy can’t you tell? I’m not tryin to fake it
And I ain’t the one to blame No there’s no one home
In my house of pain I didn’t write these pages
And my script’s been rearranged No there’s no one home
In my house of pain No there’s no one home, c’mon
In my house of pain Wasn’t I worth the time? A boy needs a daddy like dance to mime
And all the time I looked up to you I paced my room a million times All I ever got was one big line
The same old lie How could you? I was eighteen and still talking to myself Where were you? Where’d you go?
Daddy can’t ya tell? I’m not tryin to fake it
And I ain’t the one to blame No there’s no one home
In my house of pain I didn’t write these pages
And my script’s been rearranged No there’s no one home
In my house of pain No there’s no one home
In my house of pain I’m not tryin to fake it
And I ain’t the one to blame No there’s no one home
In my house of pain I didn’t write these pages
And my script’s been rearranged No there’s no one home
In my house of pain No there’s no one home
In my house of pain No there’s no one home
In my house of pain No there’s no one home
In my house of pain If I learned anything from this shit (Indecipherable)
It’s how to live on my own

100 thoughts on ““House of Pain” in HD – Faster Pussycat 5/14/11 M3 Festival in Columbia, MD

  1. If you are going to come online and make fun of Taime's weight , smoking, voice, etc. Why the fuck are you here? Please fucking tell me. Did you stumble upon this video when searching for Pokemon and Barbie Dolls. To end up on this video You have to put in the search Faster Pussycat House of Pain. Or be on some other hair metal video or another one of their videos that shows this video. So if you took the fucking time to type in Faster Pussycat and watch the video you must have some interest. If you do have interest in the band and the best you can do is sit at home on your fucking computer and take pot shots at the band then screw off. Go type Justin Beiber of Selena Gomez in the search bar and go watch it.

  2. They still sound amazing! I was a damn Teenager when i was listening to this band! Shit this Song is still damn good! Gonna see them live in my country this year!

  3. I Absolutely love them. In fact I can hear myself screaming at the beginning of the set. Love you FPC Love you Taime.

  4. Loved this song when it came out. Totally lost track of this band. Nostalgia brought me here. Have to say – they sound fricking great!

  5. He still sings it pretty well,this song reminds me of my young days and good times and friends I lost over the years. Miss them. ALOT !

  6. Yeah, rock and roll, where self abuse is romanticized and even encouraged. Just the fact he is still alive is a small miracle, many from that era are not. I know I was there.

  7. One of the best songs ever recorded! But what is that dirty, freaky, sleazy, crazy junkie, homeless look? And not talking about age we all age. But damn, take a shower, get that shit off your face! Dammit you're 50 years old! Being a rocker doesn't mean looking like a Transexual, homeless, junkie!!!!!!!!!!!!!!!! GROSS

  8. Saw them open up for Motley back in 1990…… Hell of a show and they kicked ass. I remember because I believe the drummer for cinderella was drumming for them, but they sounded great. I am glad I lived in the 80's and I still listen to the Puss…….

  9. @5:39 "Well if I learn anything from this shit" (draws from cigarette) "Roll with the punches, motherfuckers. This is life. Deal with it as it comes, man. Simple."

  10. I seen faster pussycat when the arenas weren't filling anymore .because of pussy girl metal. you know the time, when to MTV raps took over headbangers ball slot.
    I seen them open for Iron Maiden
    if you can believe it. FP wasn't known yet where I'm from. they got about the same reception as faith no more did opening for Van Halen. go figure. anyway I shook hands with Taime, he was in the small crowd at the event center (small). compared to the the salt palace. he was a nice fellow blond hair white t and black spandex. different from us long haired acid wash guess jeans bangers. but later I seen the house of pain video and really liked it. now he's not to healthy looking, and what's with the Nazi look? anyway. give up the smokes.

    "The name's puddin Taime, as me again and I'll tell you the same"
    Andy Griffith Show 1967

  11. Ok.. I LOVE Taime Downe but he is getting old… He is now a mix of the older Pewee Herman, Marilyn Manson and Boy George. Still sounds awesome tho❤️❤️❤️❤️❤️

  12. Only Taime could pull this off. The SOB looks like a 50 year old transvestite Nazi hooker and is the coolest guy in the room. Has that audience in the palm of his hand-singing along like they mean it. That's the power of Taime and one of THE greatest rock ballads of all time.

  13. He still sounds great even through all the cigarettes and sitting down belting out this shit on key!!! Hey Vince Neil WTF????

  14. It's now 5/14/19 – exactly 8 yrs later and this song still pulls at your heart and all theirs they put into it. Amen

  15. I always listen to this live version….lol. So great. Always come back to this one. I was a kid in the 80's and I remembered this song but I always come back here. So great

  16. https://www.youtube.com/watch?v=tvmg1g8bTlo&fbclid=IwAR0PXmi22lu4xFngK4Zuu-S5un-ROPEkHHtlMGNErnio2YWEj1BiCsAQ7uk

  17. I've had this saved in my favorites for a long time. You know why??? I grew up with Faster Pussycat but everytime I need a good chuckle omfg….. Damn Tame its way past time to give it up…. yeah I had to say it… boys and girls this is what it looks like drinking partying touring for over 40 years damn….

  18. The Internet Fuck Everything Up…80's Please Came Back…Faster Pussycat love you Guy's…1983 I been listen Heavy Metal❤❤❤

  19. I'm 51 years old. I just shared this song with my "daddy". He left when I was 6. Even at my age now, the 6 year old little girl inside me still wonders what I did to make him leave and never come back.

  20. Saw em in 1988 his vocal still sounds the same even though hes clearly not in the best of shape, so fair play hes doing something right. He was never a really gifted singer but the way he sings ain't easy. Hes way better than Vince Neil and still obviously enjoys what he does, and brings it. Respect.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *